המדריך המלא ליצירת פרופיל לינקדאין מנצח

פרופיל לינקדאין טוב מספר סיפור, מסייע במיתוג ומראה את הערך המוסף שלכם.
בין אם אין לכם פרופיל או שהפרופיל שלכם חלקי, בכתבה הבאה תקבלו את הכלים ליצירת פרופיל מנצח.

רשת לינקדאין, בעלת יותר מ-400 מיליון משתמשים ברחבי העולם מתוכם 1.3 מיליון משתמשים בישראל נכון לתחילת השנה הנוכחית.  כ-97% מהמגייסים בארץ משתמשים בלינקדאין לאתר מועמדים, עד כאן הסטטיסטיקה.

התחלתם בחיפוש העבודה, אך עוד לא פתחתם פרופיל לינקדאין או שהאינבוקס שלכם ריק או מכיל הודעות לא רלוונטיות?  כדי ליהנות מפירות הלינקדאין ביניהם: הצעות עבודה מותאמות היישר למייל, נטוורקינג איכותי וגישה נוחה לחברות ויועצי השמה. 

יצרנו עבורכם את המדריך המלא לפרופיל לינקדאין מנצח שימשוך אליו את האנשים הנכונים.

כתבו את השם המלא שלכם 

אולי זה נשמע לכם מוזר, אך לא כולם מציינים את שמם המלא, כנראה מחשש להיחשף בפני קולגות או המעסיק. חלק כותבים שם חלקי כמו Dan H, אחרים יבחרו בתיאורים יצירתיים  כמו Rock Star Developer, אך במקרה של לינקדאין כתבו את שמכם המלא, זוהי רשת מקצועית ולא כולם יראו זאת בעין יפה, ומעבר לכך אם ירצו מעסיקים פוטנציאלים ירצו לחפש אתכם על פי שמכם, הם פשוט לא ימצאו אתכם. 

עושים כותרות 

אתר King Kong מציע שתנצלו את הכותרת היטב. זכרו הכותרת מאפשרת לכם לספר מי אתם ומה אתם עושים ב-120 תווים. בכל מקרה, ותרו על שימוש במקפים, או סימנים אחרים  והשקיעו  בבניית כותרת שתראה לקורא מי אתם.  השתמשו במילות מפתח (במתינות) בכדי לאפשר למגייסים לבחור בכם. אילו מילים? Award winning, Expert, Top.  הנה דוגמא לכותרת:

“Growth Hacking Expert who has worked for top brands including Waze”

המגזין פורבס מחזק את המגמה וממליץ להימנע משימוש בכותרת הכה נפוצה - Looking for my next challenge והטיותיה. למה אתם שואלים? מטרת הכותרת היא לגרום לאנשים לקרוא את הפרופיל שלכם. אנשים ייטו יותר לקרוא את הפרופיל אם אתם לא מבקשים משהו. במקום צרו כותרת מרתקת ומסקרנת.

עדכנו את הכותרת מדי פעם בפעם וכשאתם מחליפים תפקיד.

הכתובת על הקיר (הוירטואלי)

מתחת לתמונה שלכם ישנה כתובת URL  לפרופיל שניתן לשנות, למה זה כדאי לכם? מעבר למראה הנקי יותר שזה מעניק, כתיבת השם המלא שלכם מקילה על חברות למצוא אתכם. בנוסף זה עוזר לכם לשפר את ה-SEO  של הפרופיל שלכם, ומקל על הכנסת ה-URL  לכרטיסי ביקור ולקורות חיים. שימו לב הכתובת יכולה להכיל 5-30 תווים ללא רווחים וסמלים שונים.

איך משנים? מתחת לשם שלכם יש תיבה אפורה, לוחצים על Edit וכותבים את הכתובת הרצויה (רצוי בלי מקפים, או סימני פיסוק מיותרים אחרים).

מזהים שזה אני?

התמונה היא הרושם הראשון שמקבלים עליכם, וכולנו יודעים כמה רושם ראשון חשוב. זוהי ההזדמנות שלכם להראות שאתם חברותיים, חביבים ואמינים. כשאתם חושבים על התמונה, חשבו את מי אתם רוצים למשוך לפרופיל, ומה מטרת הפרופיל שלכם – מציאת עבודה חדשה. כדאי לכם לשקול להשתמש בשירותי צלם מקצועי, מאחר ותמונה מקצועית יכולה להגדיל את כמות צפיות הפרופיל שלכם פי 14.

אם בחרתם לוותר על שירותיו של צלם וודאו שהתמונה שלכם מוארת, שאתם נראים כמו עצמכם ושהפוקוס של התמונה הוא הפנים שלכם ולא הרקע.

מה שלא יהיה, אל תוותרו על שימוש בתמונה - פרופיל ללא תמונה לא רק שאינו מזמין, גם יכול לחסום אתכם מהרחבת הרשת החברתית שלכם, והצטרפות לקבוצות. לסיכום, גם אם אתם מתים על ג'ון סנואו או הייתה לכם תלבושת מגניבה בכנס הקומיקון האחרון, ותרו על שימוש בתמונות לא אותנטיות והיצמדו לפשטות. 

תעביר את זה הלאה

ידעתם שיש לכם אפשרות לשנות את הסדר של הקטגוריות בפרופיל? בדומה לקורות חיים, כדאי לכם לתפוס את עיניו של המגייס במהירות. אז מקמו את החלקים שאתם רוצים להבליט בתחילת הפרופיל, בדומה לקורות חיים אם יש לכם השכלה רחבה יותר, התחילו מהתקציר וההשכלה והמשיכו לניסיון ולהיפך. 

איך תעשו זאת?  מעבר עם העכבר בצד השמאלי של הקטגוריות יחשוף חץ דו-צדדי שאיתו תוכלו לקבוע את הסדר המתאים לכם, 

ספר לי על עצמך  

כאן בתקציר (Summary) המקום לכתוב על ההיסטוריה התעסוקתית שלכם, ההישגים שלכם ומה אתם עושים. התמקדו ב-2-3 נקודות והבליטו אותן, אך עשו זאת בחכמה, במקום לכתוב שאתם הכי טובים בתחומכם, חשבו איך להדגים זאת באמצעות ההישגים שלכם.

לפי לינקדאין כדאי לנצל  3-5 פיסקאות. ולהראות מי אתם ומה הערך המוסף שאתם מביאים איתכם. זכרו, במיתוג עצמי אין מדובר בכם, אלא בערך שאתם מספקים לאחרים. הראו מי אתם גם בנימה, כתבו כמו שהייתם מדברים בכנס עסקי, אם אתם מצחיקים, הביעו זאת (במסגרת מקצועית). ככל שהצופים יותר יתעניינו בפרופיל ויעיינו בו ארוכות כך גדל הסיכוי שיצרו איתך קשר.

הנה עוד שני טיפים שכדאי לכם לאמץ:

  • מילות מפתח - חשוב שתציינו מילות מפתח הקשורות לתחום שלכם בתקציר, בכדי להעלות את מקומכם במנועי החיפוש. שימו לב שיש מילים שחוקות שרצוי להימנע מהם כגון: Motivated, Driven.

איפה כדאי לכם למקם את מילות המפתח? תוכלו לכתוב  לקראת סוף התקציר התמחויות (Specialties) אל תוותרו על כך מאחר והאלגוריתמים של לינקדאין משתמשים במילות המפתח לדירוג התוצאות.

  •  איך תמצאו את המילים הנכונות? חפשו מועמדים בעלי תפקיד זהה לשלכם המדורגים ראשונים, בנוסף עברו על מודעות הדרושים ואתרו מילים נפוצות המופיעות במודעות
  • מאין באת ולאן אתה הולך

    עובדה ידועה בקרב המגייסים הנתמכת באתר Ivyexec  היא כי המעסיקים הפוטנציאלים עלולים להשוות בין קורות החיים ששלחתם, לפרופיל הלינקדאין. אנשים רבים מסתפקים בציון כותרת התפקיד, ולא בפירוט התפקיד שלהם וחבל, מעבר לחיזוק האמינות שלכם בפני המגייס,

    פרופיל מפורט מקל על מגייסים לאתר מועמדים מתאימים לתפקידים השונים. 

    כתבו טקסט קריא אינפורמטיבי וסריק, כלומר, פסקאות המורכבות מ-2-3 שורות, שימוש במילות מפתח, הוסיפו את לוגו החברה כדי שלקורא יהיה קל להתמצא ברקע שלכם, והשתמשו בבולטים.

    במידה וישנה מדיה כגון: כתבות, סרטונים או בלוגים רלוונטיים לעבודה שעשיתם צרפו אותם.  לסיום, קראו קריאה מהירה המדמה את עינו של הקורא בפרופיל שלכם ובחנו האם המסר שלכם עבר.

    פרוייקטים רבותי, פרוייקטים

    66% מהחברות שוכרות ע"פ ניסיון, על כן, שימוש בחלק זה יעזור להמחיש את הכישורים שלכם, הפרואקטיביות והערך המוסף שלך לחברה. תחשבו על החלק הזה כתיק עבודות, כמקום בו אתם חולקים את הפרויקטים הטובים ביותר שלכם. 

    במידה וציינתם בתקציר הצהרה כלשהי, כאן המקום לפרט ולחזק זאת באמצעות המלצה של קולגה או מעסיק, כתבה, לינקים רלוונטיים ועוד.

    איפה למדת? 

    זה לא סוד שחלק מהחברות מעדיפות לגייס מועמדים מאוניברסיטאות שונות, כך חשוב לציין את ההשכלה שלכם לרבות קורסים מקצועיים, אלו יוכלו לעזור לאתר אתכם ולסייע בחיפוש העבודה. שימו לב שאתם מקלידים את שם האוניברסיטה או המכללה לבחור באופציה המוצעת וכך יתווסף לכם הלוגו של מוסד הלימודים שיקל על סריקת הפרופיל ויקנה לו נופך מקצועי יותר.
    בנוסף, הצטרפו לקבוצות בוגרים של האוניברסיטה או המכללה שלמדתם, בכדי להגדיל את הנטוורקינג שלכם וליצור הזדמנויות מעניינות. 

    נטוורקינג על קצה המזלג

    פרופיל לינקדאין עם מעל 500 חברים מעלה את הערך של הפרופיל שלכם בתוצאות החיפוש, ככל שיש לכם יותר חברים, כך תעלו ביותר תוצאות חיפוש של מגייסים.  איך מתחילים לבנות את הרשת? התחילו במעגל החברים והקולגות מהעבודה, והמשיכו להרחיב את הרשת.

    בפורבס מדגישים כי יש לעשות זאת לאחר שהפרופיל שלכם מושלם, מאחר ורוב האנשים בודקים את הפרופיל לפני האישור, וכדאי לכם להותיר את הרושם הנכון. אחרי שצברתם כמה חברים, הצטרפו לקבוצות, ועקבו גם אחר אנשי מפתח בתעשייה וחברות מובילות.

    מעבר לכך שהפרופיל שלכם נראה יותר מלא ותחומי העניין שלכם בולטים למגייס, הצטרפות לקבוצות מחפשי עבודה , קבוצות מקצועיות וחברות, יחשפו בפניכם משרות ייחודיות שלא תמיד מפורסמות בפלטפורמות אחרות.

    מעקב אחר חברות, יחשוף בפניכם מוצרים חדשים ואת הווי החברה ויקל עליכם במהלך הכנה לראיונות עבודה. מובילי דעת קהל יעזרו לכם להישאר מעודכנים ומעורים בתעשייה. בקבוצות המקצועיות תוכלו להפגין את הידע המקצועי שלכם, ולבסס את מעמדכם כאוטוריטה בתחום.

    המלצה חמה

    המלצות יעזרו לכם לשקף את הכישורים והאמינות שלכם בפני המעסיק הפוטנציאלי, וידרגו אתכם גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

    ההמלצות בלינקדאין מתחלקות ל-Endorsements  שהם כישורים הקשורים למקצוע שלכם ויופיעו בפרופיל. אנשים ברשת שלכם יכולים לתת לכם Endorsment, בעצם סוג של אשרור שאתם מבינים ב-Java  אלו יופיעו לצד ה-Skills שלכם.

    רשימת הכישורים ניתנת לעריכה, במידה ומישהו סימן כישור שאינו בתחום העשייה שלכם, או שתחום העיסוק שלכם השתנה, אתם יכולים להסיר אותו מרשימת הכישורים שלכם.

    ההמלצות הנחשבות יותר, הן ה-Recommendations המופיעות בפרופיל תחת הניסיון התעסוקתי ומכילות טקסט חופשי. כוונו ל-2-5 המלצות ובקשו מקולגות ו/או בוסים שיכתבו עליכם המלצה בלינקדאין.

    חשוב שתזכירו להם לגבי איזה תפקיד, פרוייקט, או תהליך שהתבלטתם בו ויכול לשרת אתכם בחיפוש העבודה. המלצה אחרת מפורבס, היא תנו לקולגות או בוסים קודמים המלצה קודם, כך תגדילו את  הסיכוי שירצו להחזיר לכם טובה. 

    פרטי התקשרות 

    בחלק של ה-Additional Info תוכלו  להוסיף  פרטי התקשרות כמו: אימייל, נייד ועוד, בכדי להקל על מגייסים שאינם מקושרים אליכם ליצור קשר. 

    אז אחרי שקראתם את כל הכתבה, הקצו לכם שעה או שעתיים וצרו לכם את הפרופיל שיסב לכם גאווה (ובתקווה גם עבודה). חשוב שתמשיכו לעדכן את הפרופיל כל 6-12 חודשים כדי לשמור על תחזוקה קלה ופרופיל מעודכן עם כל הטכנולוגיות והניסיון העכשווי שלכם.

    ועכשיו הישענו אחורה ותנו לנו למצוא אתכם. אבל תשמרו על קשר, כן?

     

    כתבות נוספות שיוכלו לעניין אותך:

    למה הטלפון לא מצלצל? 13 טעויות בקורות חיים להייטק

    לאן לשלוח קורות חיים, כמה ומתי?

    איך בונים שם מקצועי (בהרבה עמל)

    אהבתם את הכתבה? נשמח שתשתפו חברים

    יש לכם טיפים נוספים? כתבו בתגובות למטה.

אביב מודעי - מנהלת מדיה חברתית  - דיאלוג

אביב מודעי

אודות הכותב

אביב מודעי היא מנהלת המדיה החברתית של דיאלוג, ואחראית על הגיוס ברשתות החברתיות ובמדיה חדשה. בעלת תואר ראשון במשאבי אנוש וקרמינולוגיה, ומתמחה בכלים חדשנים לגיוס וביצירה של מהלכי סושיאל. 

צרו קשר : linked google