הייתי בראיון עבודה ולא חוזרים אלי

אתם יוצאים מראיון עבודה, מרגיש לכם בסדר, אבל אז עובר יום, ועוד יום, ועוד יומיים, והחברה לא חוזרת אליכם. האם זה אומר שנכשלתם, איך נמנעים מזה, ומתי כדאי לצלצל ולבדוק, ברשומה הבאה

רוב החברות במשק לא חוזרות למחפשי העבודה לאחר הראיון בשל מגוון רב של סיבות. מחפשי עבודה רבים מניחים שאם לא חזרו אליהם, סימן שהם לא עברו את הראיון, אבל דעו שזה לא תמיד נכון. ישנן מספר סיבות מדוע לא חוזרים אליכם לאחר ראיון עבודה, ובמפתיע, לא כולן אומרות שנכשלתם בראיון:

  • לא עברתם את הראיון, או שהחברה החליטה ללכת על מועמד אחר.
  • החברה הקפיאה את המשרה, והחליטה להפסיק את תהליך הגיוס.
  • יתכן שכמה מועמדים עברו את הראיון הראשוני, והחברה מחכה "לאסוף" אותם בשביל לזמן את כולם ליום ראיונות נוסף.
  • יתכן שעברתם את הראיון, אבל תהליך הגיוס "תקוע".

למה תהליכי גיוס נתקעים

מי מכם שכבר חווה תהליכי גיוס, יודע שלא פעם, אתם עוברים יותר מראיון אחד. מדובר בראיון פרונטאלי עם מהנדס (ראיון מקצועי), מבחן מקצועי, ראיון משאבי אנוש, ולעיתים, אתם עשויים לעבור ראיון גם עם אחד מהמנהלים הבכירים בחברה. מספיק שאחד מהמראיינים הללו יהיה לא זמין, בחו"ל, או עמוס, בשביל שהתהליך יתקע. לכן, אם החברה לא חזרה אליכם, יתכן שעברתם את הראיון, אבל התהליך עצמו תקוע. במצב כזה, אתם לעולם לא יכולים לדעת מהי הסיבה לשמה החברה בוששת לחזור אליכם, ואתם נותרים תלויים באוויר. כדי לא להישאר תלויים באוויר, רצוי לעשות שלושה דברים בסוף כל ראיון עבודה:

א. שאלו את המראיין תוך כמה ימים אתם אמורים לקבל תשובה.
ב. בקשו מספר טלפון של איש קשר אליו תוכלו להתקשר כדי לברר אם עברתם או לא.
ג. התעקשו על כך שאיש הקשר יהיה אדם טכני, ומיד נסביר למה.

אולי לא עברתם אבל לפחות תדעו למה

כפי שציינו למעלה, בסוף הראיון, אל תשכחו לבקש שם של איש קשר איתו תוכלו ליצור קשר כדי לברר את מצבו של תהליך הגיוס שלכם. רצוי שאיש הקשר הזה יהיה האדם שראיין אתכם, על מנת שתוכלו לשאול אותו למה לא עברתם את הראיון, במידה ונכשלתם בו. ככה, לפחות, תוכלו להפיק לקחים בשביל הראיונות הבאים. מועמדים רבים יוצאים מהראיון עם מספר טלפון של איש קשר, אבל איש הקשר הזה שייך למחלקת משאבי האנוש, או לאדמיניסטרציה, וב-99% מהמקרים הוא ידע רק להגיד לכם אם עברתם או נכשלתם בראיון העבודה, אבל לא את הסיבה לשמה נכשלתם. גם אם תבקשו ממנו לברר, לא תמיד הוא יוכל. לכן, חשוב שלא תסתפקו במספר הטלפון של איש קשר כלשהו בחברה, אלא תוודאו שאיש הקשר הזה יכול לתת לכם הסבר מלא על סיבת הכשלון.

זהו, אגב, אחד היתרונות בעבודה מול חברת השמה. כשאתם עובדים מול חברת השמה, אתם לא צריכים להטריד את עצמכם בשאלת ה"להתקשר, לא להתקשר". הרימו טלפון ליועצת ההשמה שטיפלה בכם, ובקשו ממנה לפנות לחברה ולברר אם עברתם את הראיון או לא. היא תברר, היא תציק, היא תנדנד, תזכיר ותרדוף אחרי תהליכים תקועים, ואתם לא תשמעו נואשים. היא גם תבדוק מהי הסיבה הטכנית לשמה נכשלתם, ותוכל לתת לכם עצות לשיפור בראיונות בעתיד.