איך להצליח בעבודה? 7 טיפים להצלחה מהירה

העבודה מהווה נתח משמעותי בחיי היום-יום שלנו: אנחנו מתעוררים אליה בבוקר, מבלים בה את כל שעות היום שלנו וחוזרים איתה לא פעם הביתה. וזאת כאשר במקביל היא מלווה ברצון שלנו ליהנות מתחושת סיפוק שאנו יודעים שהצלחנו להגיע למטרות שלנו ולכבוש את היעדים שהצבנו. אין ספק שהתחושות הללו מלוות לא מעט מאיתנו, ואולי כעת גם אתכם. ולכן, הכנו עבורכם מדריך קצר אך יעיל שיוכל לעזור לכם להתעלות על עצמכם בעבודה ולהתחיל לקצור את פרי עמלכם.

הצלחה בעבודה

הצלחה בעבודה

מהי המשמעות בלהצליח בעבודה?

הצלחה היא מונח יחסי למדי והמשמעות שלו רחבה ודינאמית. היא למעשה תלויה במטרות ובשאיפות של כל עובד ועובד, בתחום התעסוקה שלו ובמגבלותיו ועוד, אבל אולי המשותף לכל המקרים הוא העובדה שמדובר במשהו שהדרך אליו לא קצרה ושנדרשת לכך עבודה קשה ומדויקת. באופן כללי ניתן לומר כי לעובדים רבים במשק המשמעות של הצלחה בעבודה היא העלאה בשכר, קידום מקצועי, העלאת דרגה לתפקידים ניהוליים, ובהמשך הדרך גם איוש משרות שוות בחברות נחשקות, והרשימה עוד ארוכה.

אז אם אתם מוצאים את עצמכם לא מסופקים דיו במקום העבודה שלכם כבר תקופה ארוכה, או שמרגישים שאתם דורכים במקום כבר כמה שנים, נסו לאמץ לעצמכם כמה דגשים שיוכלו לסייע לכם בכל שלב. מבולבלים? קבלו כמה דגשים שהכנו לכם במיוחד:

טיפים יעילים להצלחה בעבודה

הציבו מטרות

השלב הראשון בדרך להצלחה הוא כמובן להגדיר אותה. ברגע שתציבו לעצמכם מטרות ברורות שתרצו להשיג במסגרת העבודה שלכם, יהיה לכם קל יותר להישאר על המסלול בדרך לשם ולהישאר בעלי מוטיבציה גבוהה יותר. בקביעת המטרות חשוב שתשמרו על איזון מדויק ותחשבו על מטרות ריאליות אך גם על כאלה שיאתגרו אתכם. כדי למקד את עצמכם עד המקסימום, אל תהססו לקחת דף ועט ופשוט לכתוב את המטרות, כך שתוכלו להיזכר בהן בכל שלב.  

הישארו אופטימיים

כמעט כמו כל שינוי אחר בחיים, גם כאן השינוי מתחיל בראש. גם אם נראה לכם שאתם עושים טעויות, חשוב שתזכרו כי ככה בסופו של דבר לומדים באופן הטוב והאפקטיבי ביותר, והמשיכו להיות בתנועה מתמדת ולהתקדם לעבר היעדים שלכם. האמינו כי כישלונות וקשיים בעבודה, כמו בכל מצב אחר בחיים, הם הזדמנות להשתפר ולהפוך לגרסה טובה יותר של עצמכם.

נצלו נכון את הזמן

הזמן הוא מונח חמקמק, ובהקשרים של עבודה הוא גם קריטי במיוחד. כדי לבצע את המשימות החשובות שבעבודה ולשים בצד את הדברים הפחות חשובים שאינם דחופים, חשוב שתדעו כיצד לתעדף משימות ולהקצות להן את הזמן שמתאים להן. לצורך כך תוכלו להיעזר בניהול של לו"ז יומי או שבועי, מה שיעזור לכם לסדר את הראש ולא לפספס שום דבר חשוב.

צרו קשרים

נכון, נטוורקינג מחוץ לארגון שלכם חשוב למדי להתקדמות וההצלחה המקצועית שלכם, אבל קחו רגע צעד אחורה והשקיעו בקשרים עם קולגות מהמשרד שלכם. נצלו את הפסקת הקפה או הצהריים שלכם לשיחות ודאגו להציג את עצמכם כדי שכל הגורמים הרלוונטיים יכירו אתכם. הקשרים האלו חשובים גם להשתלבות שלכם מבחינה חברתית בארגון, אבל גם יכולים לפתוח עבורכם דלתות והזדמנויות מקצועיות.

למדו מאחרים

כחלק מיצירת קשרים נכונה תוכלו ללמוד גם לא מעט מעצות והמלצות של קולגות שלכם. למידה היא תהליך מתמשך ולמעשה כזה שאין לו סוף, וגם אחרי כמה שנים טובות בארגון תגלו שיש לא מעט חידושים. זה יכול להיות בפן המקצועי בדמות למידה של מיומנויות חדשות הקשורות לעבודה שלכם בפועל, וגם ברמה הארגונית כמו ההתנהלות מול גורמים שונים שרלוונטיים לעבודה שלכם. אל תהססו לשאוב השראה, גלו סקרנות ותהיו צמאים לידע.

הישארו באיזון

לא מעט עובדים שרוצים לככב במקום העבודה שלהם נשאבים – במודע או לא במודע – אל תוך העבודה שלהם. מה הכוונה? הם חורגים משעות העבודה שהוסכם עליהן בחוזה ההעסקה ובוחרים להישאר יותר מדי שעות במשרד באופן כרוני, או לא מתנתקים מהעבודה כשצריך. ובכן, יש עבודות שלוקחים אותן הביתה, אבל לא כולן כאלה. אם מסגרת העבודה שלכם מאפשרת זאת, הקפידו לא לבדוק את המיילים בסופי שבוע, לא להתעסק בעבודה אחרי שעות העבודה ופשוט לא להיות זמינים עבור ענייני עבודה. ההפרדה בין החיים הפרטיים שלכם לחיי העבודה תעשה לכם רק טוב ותטען אתכם בכוחות ובמוטיבציה להמשיך ולהתקדם לעבר המטרות שלכם.

היו יצירתיים

הדרך לפתרון בעיות לא עוברת רק ביכולות אנליטיות, אלא שפעמים רבות אתם נדרשים להיות גם יצירתיים בדרך להצלחה שלכם. כשאתם נתקלים בבעיה נסו להסתכל בה באופן רחב, צאו מאזור הנוחות שלכם וחשבו מחוץ לקופסה. אל תחששו לקחת את העבודה שלכם צעד אחד קדימה ולהשתמש בדמיון שלכם כדי להפוך את התוצרים שלכם למוצלחים ביותר.

ומה בנוגע להצלחה במקום עבודה חדש?

גם אם אתם נמצאים בשוק העבודה כמה שנים טובות ועומדים לפני תחילת עבודה במקום חדש, ייתכן שגם אתכם מציפים לא מעט חששות הנוגעות בעיקר להתאקלמות מהירה ואופטימלית. אין ספק שאפשר לכתוב מדריך שלם על הצלחה במקום עבודה חדש; עם זאת, הטיפים שהבאנו לכם כאן יכולים לסייע לכם בכל מצב ובכל שלב, וגם במצב הזה. ואם אנחנו ספציפיים יותר, במקום עבודה חדש כדאי לכם להשקיע כמה שיותר בלמידה וקליטה מיטבית – הן בנוגע לתפקיד החדש והן בנוגע לארגון. זה יכול להתחיל בהגדרת התפקיד שלכם, ולהסתיים באיפה אפשר להכין קפה ולשבת להפסקה.

חשוב שבשלב של החפיפה לא תנקטו בגישה שאתם יודעים הכול, אלא תקשיבו, תשאלו, תפנימו, תכתבו דגשים ונקודות, תלמדו ותתרגלו. אין ספק שהסוד כאן הוא התמדה, סבלנות והרבה רצון טוב להתפתח.

לסיכום

בסופו של יום, אתם אלה שמכירים את עצמכם באופן הטוב ביותר, ורק אתם יודעים מהן החולשות שלכם ומהן החוזקות שלכם. כל הצלחה מתחילה בתחקור נכון ובעבודה קשה ומדויקת, ולכן הכינו לעצמכם את תמהיל הדגשים והטיפים שיוכל לסייע לכם להגשים את עצמכם בעבודה. בהצלחה!