5 שימושים ב-AI שיעיפו לכם את הראש

אספנו 5 שימושים סופר מגניבים ב-AI שיצאו מארץ הקודש. או במילים אחרות, בואו תראו מה אתם יכולים לעשות איתם – רגע לפני שהם ילמדו מה הם יכולים לעשות איתכם

אינטליגנציה היא מוצר צריכה בסיסי מאד בעולם ההייטק. בשנים האחרונות אנחנו חולקים את האינטליגנציה האנושית שלנו עם רובוטים, מחשבים, אנדרואידים ושאר מכונות חכמות, שעושים צעדי ענק ולא מפסיקים להפתיע.

על פי הערכות, שווי השוק הגלובלי של AI עד 2025 צפוי להיות כ-30 מיליארד שקלים. תעשיית ההייטק הישראלית יכולה לקחת קרדיט על חלק לא מבוטל מזה, לאור הפיתוחים יוצאי הדופן שיוצאים מכאן.

אספנו 5 שימושים סופר מגניבים ב-AI שיצאו מארץ הקודש. או במילים אחרות, בואו תראו מה אתם יכולים לעשות איתם – רגע לפני שהם ילמדו מה הם יכולים לעשות איתכם (רמז: כשתתחילו לראות כתבות על 5 שימושים בבני אדם שלא העליתם על דעתכם – זה הזמן שלכם להתחיל לדאוג).

Beyond Verbal – ניתוח רגשות

את התוסף הבא כל גבר ממוצע היה שמח להתקין: הכירו את Beyond Verbal הישראלית, שפיתחה אלגוריתם שמבצע ניתוח ואנליטיקה של רגשות. המערכת שמציגה החברה מפענחת לא רק מה אנשים מקלידים או אומרים, אלא איך הם מרגישים, מה עומד מאחורי הדברים ואפילו מצבם הפיזי.

הפיתוח מתבסס בעיקר על ניתוח קולו של הדובר, והוא רלוונטי לקשת נרחבת של שימושים – החל מאבחון מצב בריאותי, דרך הקניית יכולות של אינטליגנציה רגשית למכונות כך שיוכלו להתאים את עצמן אלינו, ועד לניתוחים פסיכולוגיים אישיים – כמו הגדלת המודעות לרגשות שלנו, אלו שלעתים כולם רואים חוץ מאיתנו. במילים אחרות: דמיינו שכל פעם שאתם מאבדים את זה לרגע במהלך ויכוח סרק – תקבלו התראה על ידי מערכת. לא נשמע לכם מיליון דולר? אז בינתיים החברה גייסה 3 מיליון, ונראה שעתידה עוד לפניה.

Cortica – מזהה כל מה שזז

החזון של החברה המדהימה הזו, שהוקמה על ידי קבוצת חוקרים מהטכניון ואומצה על ידי מרכז פרס לשלום ולחדשנות, הוא "ליצור את המוח של המכונות והרובוטים של הדור הבא, כך שיבינו את הסביבה ברמה אנושית, יזהו אירועים חריגים ואף יחזו תקלות כדי למנוע אותם". נשמע טוב? חכו עד שתשמעו על הטכנולוגיה: כמו שהם מספרים, המערכת שלהם מחקה את פעולת קליפת המוח האנושית, ומפתחת AI אוטונומי שלומד ומתפתח לבד, ללא מגע יד אדם.

המערכת עצמה, שנראית כאילו נלקחה ישירות מסדרת פעולה, פשוט ממפה הכל: מתשתיות ומתקנים, דרך אנשים, תחבורה, שדות תעופה וכל מה שאתם יכולים להעלות על דעתכם. היא יודעת לזהות אנומליות, ומציגה תובנות והתראות חיות למקבלי החלטות. עיקר השימוש שלה הוא בערים חכמות, והיא מאפשרת ניטור מלא של כל מה שקורה במרחב מסוים ברגע מסוים. לצורך כך, היא משתמשת בטכנולוגיות AI ו-machine learning, זיהוי פנים ועוד. לא במקרה החברה נבחרה לאחת מ-3 חברות הסטארט אפ המגניבות בישראל.

Infimé – האווטאר שילביש אותך

הפיתוח היצירתי הזה בא לפתור הזו באה לפתור את הבעיה הכי גדולה בקניה מקוונת: העובדה שאי אפשר למדוד את הבגדים. הוא משלב AI עם טכנולוגיית 3D, כדי ליצור אווטאר שמותאם למידות הלקוח כפי שמוזנות על ידיו. התוצאה המתקבלת היא ויזואליזציה תלת מימדית של הפריט על דוגמן או דוגמנית שמוצגים בתלת מימד, שממחישה כיצד הבגד נראה על גוף אנושי. בנוסף, המערכת עצמה יודעת גם להמליץ על המידה המומלצת, בהתאם לדגם הפריט שנבחר ולמידות שהוזנו. עבור הלקוחות מדובר בפתרון מושלם, וגם הקמעונאים מרוויחים מידע חשוב בנוגע למידות של לקוחות, לצד העדפות והרגלי קניה. אם תרצו לראות אותה בלייב – תוכלו למצוא אותה כבר היום באתר של דלתא ושל אפרודיטה.

MedyMatch – מעניין להציל חיים

מתוך כל הדברים הטובים שאפשר לעשות עם AI – עולם הביומד תמיד מעורר השראה יותר מכולם. המערכת שפיתחה MedyMatch, משמשת לאבחון והערכת חולים בטיפול נמרץ: היא מסוגלת לזהות דימומים ולשפר את יכולת קבלת ההחלטות של רופאים ורדיולוגים, בדגש על איתור וזיהוי פגיעות ראש ושבץ – בייחוד בנקודות זמן בהן כל שניה היא קריטית.

המערכת, המבוססת ענן, מסוגלת לסרוק צילומי מוח, להשוות אותם למידע הקיים ובאופן הזה לאתר ממצאים חריגים. לצד איתור מהיר של הממצא, מסוגלת המערכת גם להמליץ על אופן הטיפול הנכון בו, באמצעות יצירת הדמיית תלת מימד של המוח, כדי לאפשר לרופא לבחון בצורה יעילה את האיזורים הבעייתיים. קשה להעריך כמה חיים ניצלו בעקבות השימוש בה – אנחנו רק יכולים לנחש שלא מעט.

 

Optimove – שיווק מבוסס אינטליגנציה רגשית

רבות מדובר על כך ששיווק הוא אישי – מאנשים לאנשים, ומי שיודע לדבר עם הלקוחות שלו ולא אליהם – מרוויח המון. אחד האתגרים הגדולים ביותר בשיווק באמצעות דאטה הוא לראות את האנשים – ולא את המספרים. את הנקודה הזו הבינו פיני יקואל וד"ר שחר כהן, שני יזמים ישראלים, שפיתחו פלטפורמת ענן מבוססת AI שיודעת לנתח כמויות עצומות של Big Data ולהפוך נתונים יבשים לתובנות יישומיות, אליהן נוספת שכבת פרסונליזציה ואינטליגנציה רגשית, שמאפשרת למותג לבסס תקשורת אישית עם לקוחותיו כדי לזכות בלבם.

החברה גייסה עד היום כ-20 מיליון דולר, והיא נמצאת בשימוש של יותר מ-350 חברות ומותגים בעולם, והרבה מאד לקוחות מרוצים.